Ułatwienia dostępu
NA TERENIE SZKOŁY OBOWIĄZUJE ZAKAZ WSTĘPU OSÓB, KTÓRYCH OBECNOŚĆ NIE JEST KONIECZNA DO ZAPEWNIENIA REALIZACJI ODBYWAJACYCH SIĘ ZAJĘĆ.
25 kwietnia 2025 r. uczniowie klas ósmych mieli okazję odwiedzić Zespół Szkół w Bolimowie. Zostali serdecznie powitani przez licealistów klas mundurowych — swoich starszych kolegów, a zarazem absolwentów naszej szkoły podstawowej. Nasi absolwenci chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami oraz zachęcali młodszych kolegów do kontynuowania nauki w Bolimowie.
Główną atrakcją wizyty była wirtualna strzelnica, której celem było rozwijanie umiejętności strzeleckich uczestników. Szkolenie poprowadził pan Tomasz Rochmiński — instruktor strzelectwa, który z pełnym zaangażowaniem wprowadzał uczniów w zasady bezpiecznego i precyzyjnego strzelania.
W trakcie zajęć okazało się, że wśród ósmoklasistów nie brakuje utalentowanych strzelców. Uczniowie wykazali się dużym zaangażowaniem, koncentracją i ponadprzeciętnymi umiejętnościami.
Opiekę nad grupą sprawowały:
Olga Łopatka
Jadwiga Czajkowska
Zakończyliśmy zbieranie prac w ramach projektu 1000 - lecie Królestwa Polskiego - konkurs na "Nowy wzór banknotu z Bolesławem Chrobrym" / "Moneta na 1000-lecie koronacji Bolesława Chrobrego”. Dotarło do nas 78 prac z klas I-VIII. Gratulujemy pomysłowości. Był rysunek, szkic, kolaż, grafika komputerowa, prace przestrzenne, a nawet moneta wydrukowana w drukarce 3D.
Najbardziej oryginalne dzieła możemy podziwiać we wnęce przy sekretariacie/bibliotece. Tam też możecie zapoznać się z ciekawymi informacjami dotyczącymi naszego pierwszego króla Polski Bolesława Chrobrego a także zobaczyć wystawę portretów i ciekawostki dotyczące innych królów Polski od Bolesława Chrobrego do Stanisława Augusta Poniatowskiego.
Dziękujemy szczególnie tym klasom, które niemal w całości włączyły się w projekt: 2a, 2c i duża grupa z 5c
Wyniki konkursu już wkrótce!
15 kwietnia w naszej szkole odbyła się debata historyczna na temat Znaczenia koronacji Bolesława Chrobrego. Wzięli w niej udział uczniowie 6b, 8b i 8c
Celem naszej szkolnej debaty było rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, publicznego przemawiania i współpracy w grupie. Uczniowie w 2-osobowych zespołach przedstawili i bronili argumenty podkreślające wpływ i rolę pierwszego króla Polski. Na pewno było to nowe doświadczenie, które pomogło rozwijać umiejętności, poszerzyło ich wiedzę – zarówno debatujących jak i publiczności. Dyskusja trwała prawie godzinę. Gratulujemy moderatorowi i wszystkim uczestnikom. Na pewno pomogło to zdobyć nowe doświadczenia, które mogą być przydatne w przyszłości.
Wykorzystanie gier historycznych podczas lekcji o czasach Bolesława Chrobrego uczyniło naukę ciekawszą i bardziej angażującą. Dzięki grom uczniowie lepiej zrozumieją realia wczesnośredniowiecznej Polski, wydarzenia takie jak Zjazd Gnieźnieński, koronację królewską czy walki z cesarstwem niemieckim.
Celem naszych gier było: